Opvallend genoeg kreeg Sarah al een voorproefje van dat stervensproces. Ze beleeft een intense bijna-doodervaring, die haar kijk op leven en dood grondig verandert.
Ik citeer: “Die bijna-doodervaring leerde mij in de allereerste plaats dat er continuïteit van leven is. Er is echt geen sprake van dat het stopt. Een tweede les was dat je bewustzijn op zo’n moment precies op dezelfde manier functioneert als hier, maar dan onbeschrijfelijk veel intenser. Ik was daar even nieuwsgierig en onderzoekend als hier. Waar ik het meest van onder de indruk was, toen ik eruit kwam, was dat ik heel diep wist dat wij in essentie mededogen en compassie zijn. Dat is wat ons met elkaar verbindt en daarin zijn we ook afhankelijk van elkaar in dit leven. We lezen dat soort dingen natuurlijk allemaal wel eens, maar nu weet ik het zeker. Ik kwam er zo blij uit; dit is gewoon waar!”
Als je er interesse in hebt kun je hier verder lezen: https://bodhitv.nl/sarah-marijnissen-over-sterven/
Hans Stolp geeft regelmatig en op een toegankelijke wijze inzicht in dit soort processen vanuit de esoterische traditie.
In de nieuwsbrief van Hans Stolp kun je ook lezen over deze processen: www.hansstolp.nl
Geboren worden, opgroeien, ouder worden, sterven. Het is de loop van het leven. Hoe gaan wij om met sterven en sterfelijkheid?
Op de website https://landelijkexpertisecentrumsterven.nl/sterven/ vindt je veel verhalen en inzichten over leven en sterven.
Tenslotte een tekst van Toon Tellegen over De Tijd:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten